MENU

Zdrowe siedzenie – w poszukiwaniu idealnego krzesła biurowego.

Kłopoty zdrowotne wynikające z siedzącego trybu pracy to współcześnie jedne z największych wyzwań dla pracodawców i pracowników. Codziennie nawet jedna osoba na trzy odczuwa dolegliwości związane ze złym siedzeniem i nieodpowiednio zaprojektowanym stanowiskiem pracy. Długotrwałe, nawet kilkunastogodzinne siedzenie to plaga naszych czasów, a dolegliwości kręgosłupa to już choroba cywilizacyjna. Jak im zapobiegać? Jakie rozwiązania zapewnią nam zdrowie przy wielogodzinnej pracy w pozycji siedzącej?

Ergonomia stanowiska pracy to dość tajemniczy termin. Jednak zawiera on w sobie wszystko to co pozwala zachować balans między człowiekiem a jego otoczeniem, zapewniając komfort pracy i dobre samopoczucie, a tym samym – zdrowie. Ewolucyjnie nie jesteśmy przystosowani do pracy w pozycji siedzącej. Kręgosłup nie lubi bezruchu, a wymuszona, nienaturalna pozycja spowodowana niewygodnym stanowiskiem pracy negatywnie wpływa nie tylko na nasze zdrowie, ale także motywację i zadowolenie z pracy. Dlatego ergonomia w biurze ma do spełnienia ważne zadanie, w którym kluczową rolę odgrywają meble biurowe, a przede wszystkim odpowiednio dobrane ergonomiczne krzesła.

Ergonomiczne krzesła


Jakie są skutki złego siedzenia?

Jeśli stanowisko pracownicze nie zapewnia optymalnej pozycji do pracy, to w dłuższej perspektywie, źle dopasowane krzesło oraz utrwalone nawyki nieprawidłowego siedzenia prowadzą do wielu przewlekłych chorób i długotrwałych zwolnień lekarskich. Niezmienna pozycja i powtarzalne ruchy stanowią obciążenie dla całego ciała. W konsekwencji dochodzi do napięcia i skurczów mięśni, bólów pleców i głowy, a także do szybszego odczuwania zmęczenia i braku koncentracji. Złe siedzenie powoduje schorzenia układu mięśniowo-szkieletowego, przyczynia się do zwyrodnień kręgosłupa związanych z dyskami międzykręgowymi (wypadnięcie dysku, czy przepuklina międzykręgowa). Powodują zaburzenia trawienia i kłopoty z krążeniem. Leczenie schorzeń kręgosłupa jest trudne i często nie daje zadowalających efektów. Dlatego nasuwa się pytanie w jaki sposób możemy temu przeciwdziałać?


Ergonomiczne krzesło biurowe, które wspiera nasz ruch – zapewni nam zdrowie.

Komfortowe i przyjazne zdrowiu krzesło biurowe posiada wiele funkcji, które umożliwiają najlepsze dopasowanie do sylwetki użytkownika. Ergonomiczne krzesło doskonale wspiera plecy oraz amortyzuje ruchy. Posiada szerokie możliwości dopasowania jak: regulacja głębokości siedziska, podparcie odcinka lędźwiowego, regulowany zagłówek, elastycznie regulowane na wysokość oparcie, a także płynną regulację kąta nachylenia siedziska i oparcia, dające solidne podparcie dla kręgosłupa. Krzesło może też posiadać amortyzator o zwiększonym skoku, by zapewnić większy komfort użytkowania dla użytkowników o większej wadze.
Jednak solidne podparcie i szeroka możliwość regulacji to nie wszystko. Zrozumienie ludzkiego ciała i potrzeb jego ruchu stało się inspiracją do stworzenia innowacyjnych ergonomicznych rozwiązań, w których ruch krzesła odzwierciedla ruchy osoby siedzącej.

Ergonomiczne krzesła ze wsparciem pleców

Zdrowe siedzenie to aktywne siedzenie.

Obecnie projektanci skupiają się na dynamice krzesła, która umożliwia ciągłe poruszanie się podczas pracy w pozycji siedzącej. Tworzą krzesła, które współpracują z użytkownikiem, zapewniając aktywne siedzenie oraz niezwykły komfort i lepszą efektywność pracy.
W naszej ofercie znajdziesz rewolucyjne krzesła, wyposażone w mechanizmy, które wywołują mikroruchy, zapewniające dynamiczne siedzenie.

Posiadamy linie krzeseł, które pozwalają na ergonomiczną i optymalną zmianę kształtu pleców, zgodnie z preferencjami użytkownika. Ich siedzisko wyposażone jest w mechanizm, który pobudza do zmian ułożenia kręgosłupa z pozycji wyprostowanej w lekko wygiętą i z powrotem. W ten sposób utrzymuje osobę siedzącą w ciągłym ruchu, a dodatkowo podpiera plecy w każdej pozycji, zapobiegając również napięciu mięśni.

Wygodne krzesła biurowe

Kolejny nasz innowacyjny system dostosowuje się do każdej pozycji użytkownika bez konieczności najmniejszej regulacji. Dynamiczna regulacja siedziska zapewnia odciążenie ud, miednicy i bioder nawet podczas wielogodzinnego siedzenia. Pełna elastyczność oparcia pozwala na dostosowywane fotela do nacisku pleców i ruchów górnej części tułowia. Dzięki niemu mięśnie pleców pozostają cały czas podparte i wzmocnione przy zachowaniu całkowitej swobody siedzenia.

Krzesła biurowe aktywujące ruch
Rewolucyjnym rozwiązaniem jest nasza nowa kolekcja krzeseł, których innowacyjny, ergonomiczny system wspiera dynamiczne sposoby siedzenia, aktywując ruch podczas siedzenia. Ich zaawansowana funkcjonalność umożliwia dynamiczny ruch w płaszczyźnie czołowej, czyli na boki. A także w odcinku lędźwiowym dodatkowo aktywuje drobny ruch skrętny.
System oparcia złożony jest z dwóch symetrycznych części, zamontowanych na ruchomych łącznikach. Dzięki temu nie uciska bezpośrednio na kręgi i dyski oraz odciąża do 50% dyski międzykręgowe w większym stopniu niż tradycyjne oparcia. Dwa niezależne od siebie skrzydła oparcia zwiększają swobodę ruchu oraz płynnie dopasowują się do naturalnych ruchów ciała oferując niezwykły komfort i wygodę.

Komfortowe krzesła do biur


Dopasuj stanowisko pracy do swoich potrzeb

Ergonomiczne stanowisko pracy znacznie obniża ryzyko urazów kręgosłupa. Jednak warto również wyrobić sobie nawyk prawidłowego siedzenia oraz zadbać o higienę pracy.

Dobre krzesło biurowe to nie wszystko. Zadbaj o zdrowie podczas pracy siedzącej.
Maksymalnie wykorzystaj ergonomię stanowiska i pracuj w prawidłowej pozycji. Ustaw monitor na odpowiedniej wysokości oraz dopasuj biurko. Jeśli to możliwe pracuj również na stojąco. Pozwól plecom odpocząć, odchylając się podczas rozmowy.

Unikaj błędów przy siedzeniu takich jak: zgarbione plecy z głową wysuniętą do przodu, siedzenie noga na nogę, podwijanie nóg pod krzesło, czy zsuwanie się „zjeżdżanie” z krzesła.

Dbaj o wzrok
Co 20 minut spójrz w dal, najlepiej na zieleń za oknem lub przymknij na chwilę oczy. Unikaj odbijania się światła od ekranu monitora. Nie pracuj przed komputerem przy zgaszonym świetle.

Rób przerwy, ćwicz ciało.
Podczas pracy zmieniaj pozycję do 8 razy dziennie. Pamiętaj o przerwach. Znajdź dogodne miejsce i wykonaj kilka prostych ćwiczeń, które pozwolą rozciągnąć mięśnie, ale też dotlenią mózg i sprawią, że praca stanie się efektywniejsza.


Jak prawidłowo przygotować stanowisko pracy?

1. Dopasuj wysokość krzesła i stołu, tak by klawiatura znajdowała się na wysokości łokci (przy ramionach opuszczonych do dołu).

2. Wyreguluj krzesło tak, aby pomiędzy: tułowiem a udami, ramionami a przedramionami, łydkami a udami był kąt prosty lub lekko otwarty ( od 90° do 115°). Przy dłuższym siedzeniu wskazana jest pozycja lekko odchylona, która mniej obciąża lędźwiowy odcinek kręgosłupa, pozwalając mu odpocząć.

3. Usiądź tak, aby plecy dokładnie przylegały do oparcia, – zwłaszcza w części lędźwiowej – przesuń się maksymalnie do tyłu

4. Stopy powinny swobodnie i pewnie spoczywać na podłodze lub podnóżku.

5. Ekran monitora ustaw na wprost, w odległości ok. 60 cm od siebie. Jego górna krawędź powinna sięgać trochę poniżej poziomu oczu.

 

Odpowiednie ustawienie krzesła do pracy


Dla własnego zdrowia – bądźmy wymagający!

Dolegliwości związane z długotrwałym siedzeniem mają istotny wpływ na efektywność i zadowolenie użytkowników biura. Dlatego, by mieć zdrowych, twórczych i zaangażowanych pracowników warto zainwestować w wysokiej jakości krzesła biurowe, zapewniające zarówno solidne podparcie dla kręgosłupa jak i dające możliwość dynamicznego siedzenia.
Zapraszamy do odwiedzenia naszego showroomu i skorzystania z możliwości testowania wielu modeli krzeseł. Nasi eksperci z dziedziny ergonomii, chętnie zaprezentują naszą szeroką ofertę krzeseł: pracowniczych, gabinetowychkonferencyjnych oraz pomogą dobrać najlepsze krzesło do indywidualnych preferencji.